نظام إدارة السلامة (SMS)

يمكن تقديم طلب إلكترونيًا عن طريق تقديم جميع الأدلة والمستندات المطلوبة هنا. سيتم إخطار إدارة السلامة والمخاطر في الهيئة العامة للطيران المدني (القسم المعني) بمجرد تقديم الطلب وسيتم إرسال تأكيد الاستلام إلى مقدم الطلب. ستتم عملية المراجعة والقبول التقليدية (اليدوية) وسيتم الاتصال بمقدم الطلب مباشرة طوال العملية.

Pre-Requisites

  • For existing Certificate Holders and other Service Providers required to have an SMS, refer to GACAR Part 199.13 (a)(1 &2>
  • All applicants who submit their initial application for certification after the coming into force date of GACAR Part 5 (1st March 2016) must meet full compliance with GACAR Part 5 at time of initial certification.

Required Documents:

  1. CV of Director Safety/SMS Manager
  2. Emergency Response Plan (ERP
  3. Key Performance Indicators (KPIs)
  4. SMS Implementation Plan (IP) & Gap Analysis
  5. SMS manual (SMM)
  6. Other relevant documents

In Short:

  1. The Applicant submits (SMS) Manual and all related documents to the acceptance of the system.
  2. Designated GACA Safety Specialist(s) is assigned to review the submitted SMS Manual and its related documents, to verify their compliance with the GACARs requirements.
  3. After reviewing the SMS Manual, Certificate Holder/Service Provider will be notified about any comments/findings that need correction and after rectification, Certificate Holder/Service Provider will be scheduled for an SMS Pre-Audit Visit.
  4. Any findings about the Pre-Audit will be sent to the Certificate Holder/Service Provider for correction before an acceptance is granted.

See Process Flowchart in Downloads

هل كانت هذه الصفحة مفيدة لك؟

% من المستخدمين قالو نعم من تصويت

هذا الموقع يستخدم ملفات تعريف الارتباط الخاصة للتأكد من سهولة الاستخدام وضمان تحسين تجربتك أثناء التصفح. من خلال الاستمرار في تصفح هذا الموقع، فإنك تقر بقبول استخدام ملفات تعريف الارتباط.